Dormantė Kristinaitienė

Buhalteris

PATVIRTINTA
Akmenės rajono savivaldybės administracijos direktoriaus
2020 m. liepos 31 d. įsakymu Nr. A-440

BUHALTERINĖS APSKAITOS SKYRIAUS BUHALTERIO PAREIGYBĖS APRAŠYMAS

I SKYRIUS

PAREIGYBĖ

1. Buhalterinės apskaitos skyriaus (toliau – Skyrius) buhalterio pareigybė priskiriama specialistų pareigybės grupei.

2. Pareigybės lygis – A2.

II SKYRIUS

SPECIALŪS REIKALAVIMAI

BUHALTERINĖS APSKAITOS SKYRIAUS BUHALTERIO PAREIGAS EINANČIAM DARBUOTOJUI

3. Darbuotojas, einantis Skyriaus buhalterio pareigas, turi atitikti šiuos specialius reikalavimus:

3.1. turėti ne žemesnį kaip aukštąjį universitetinį išsilavinimą su bakalauro kvalifikaciniu laipsniu ar jam prilygintu išsilavinimu arba aukštąjį koleginį išsilavinimą su profesinio bakalauro kvalifikaciniu laipsniu ar jam prilygintu išsilavinimu;

3.2. būti susipažinęs ir savo darbe vadovautis Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos, Viešojo administravimo, Valstybės tarnybos, Biudžeto sandaros, Buhalterinės apskaitos ir kitais įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, kitais teisės aktais, reglamentuojančiais Savivaldybės biudžeto sudarymą ir vykdymą, viešojo sektoriaus buhalterinės apskaitos bei finansinės atskaitomybės sudarymą, veiklos strateginį planavimą, taip pat Savivaldybės institucijų teisės aktais, Akmenės rajono savivaldybės administracijos nuostatais, Vidaus tvarkos taisyklėmis, Skyriaus veiklos nuostatais, buhalterio pareigybės aprašymu;

3.3. išmanyti Dokumentų rengimo, Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisykles bei teisės aktų rengimo tvarką, gebėti sklandžiai dėstyti mintis raštu ir žodžiu;

3.4. mokėti dirbti kompiuteriu Microsoft Office programiniu paketu arba lygiavertėmis programomis;

3.5. žinoti įstaigos struktūrą, darbo organizavimo pagrindus;

3.6. mokėti valdyti, kaupti, sisteminti, apibendrinti informaciją;

3.7. mokėti savarankiškai planuoti ir organizuoti savo darbo veiklą;

3.8. žinoti saugos darbe, priešgaisrinės saugos, elektrosaugos dirbant kompiuteriu reikalavimus.

III SKYRIUS

BUHALTERINĖS APSKAITOS SKYRIAUS

BUHALTERIO PAREIGAS EINANČIO DARBUOTOJO FUNKCIJOS

4. Skyriaus buhalterio pareigas einantis darbuotojas vykdo šias funkcijas:

4.1. pagal savo kompetenciją siekia, kad būtų užtikrintas Savivaldybės tarybos sprendimų, Mero potvarkių, Administracijos direktoriaus,  Akmenės seniūnijos (toliau – Seniūnija), įstaigos, pagal sutartinius įsipareigojimus (toliau – Įstaiga), ir kitų institucijų teisės aktų įgyvendinimas;

4.2. pagal kompetenciją planuoja lėšų poreikį Įstaigos, Seniūnijos ir Savivaldybės administracijos vykdomoms programoms pagal detaliausius požymius ir suveda jį į apskaitos informacines sistemas;

4.3. pagal kompetenciją apskaitos informacinėse sistemose registruoja patvirtintas Įstaigos, Seniūnijos ir Savivaldybės administracijos programų sąmatas bei teikia jas su priedais Skyriaus vedėjui;

4.4. Tvarko:

4.4.1. Seniūnijos ir Įstaigos apskaitą;

4.4.2. Socialinės apsaugos plėtojimo, skurdo bei socialinės atskirties mažinimo bei sveikatos programai gautų lėšų apskaitą:

4.4.2.1. išmokoms vaikams mokėti ir administruoti,

4.4.2.2. šalpos pensijoms ir tikslinėms kompensacijoms mokėti ir administruoti,

4.4.2.3. išmokoms ginkluoto pasipriešinimo dalyviams ir kompensacijoms sovietinėje armijoje sužalotiems asmenims bei žuvusių šeimoms mokėti,

4.4.2.4. neįgaliųjų socialinės integracijos per kūno kultūrą ir sportą, socialinės reabilitacijos paslaugų neįgaliesiems bendruomenėje bei kitiems projektams įgyvendinti;

4.4.3. projektų, finansuojamų iš Europos Sąjungos struktūrinių ir kitų fondų, valstybės ir Savivaldybės biudžetų ir kitų lėšų, apskaitą;

4.4.4. turto nuomos, administracinių baudų, rinkliavų, žemės nuomos mokesčio ir kitų pajamų apskaitą;

4.4.5. finansinio turto apskaitą;

4.4.6. Savivaldybės aplinkos apsaugos rėmimo specialiosios programos apskaitą;

4.5. Apskaitos informacinėje sistemoje pagal detaliausius požymius:

4.5.1. suveda ūkines operacijas (gaunamus, siunčiamus dokumentus, mokėjimo pavedimus, avansines apyskaitas ir kt.) ir jas perkelia į bendrąjį žurnalą;

4.5.2. išrašo sąskaitas faktūras už komunalines paslaugas, ryšius ir kt. paslaugas pagal sudarytas sutartis, kontroliuoja jų atsiskaitymą pagal sutartyje numatytas atsiskaitymo sąlygas;

4.5.3. formuoja ir teikia finansuojančiai institucijai paraiškas lėšoms gauti;

4.5.4 apskaičiuoja Įstaigos darbuotojų darbo užmokestį, socialinio draudimo įmokas ir kitas išmokas, sudaro darbo užmokesčio priskaitymo ir išmokėjimo žiniaraščius ir kitus dokumentus;

4.5.5. rengia mokėjimo nurodymus bankams;

4.5.6. registruoja ir kontroliuoja išankstinius apmokėjimus;

4.5.7. pildo ilgalaikio turto apskaitos korteles;

4.5.8. skaičiuoja ilgalaikio turto nusidėvėjimą ir amortizaciją;

4.5.9. formuoja apskaitos registrus;

4.5.10. sudaro ir sutikrina pažymas dėl finansavimo sumų, biudžeto vykdymo ir finansinių ataskaitų rinkinius;

4.5.11. kontroliuoja biudžeto išlaidų sąmatų vykdymą ir esant būtinybei ruošia dokumentus programų sąmatoms patikslinti;

4.5.12. sutikrina mokėtinų ir gautinų sumų likučius bei rengia gautinų ir mokėtinų sumų suderinimo aktus;

4.5.13. formuoja esant būtinybei buhalterines pažymas jam priskirtos srities ūkinėms operacijoms koreguoti;

4.6.  pagal kompetenciją renka ir  teikia informaciją apie tarpusavio operacijų derinimą su viešojo sektoriaus subjektais, finansinių ataskaitų rinkinio sudarymui ir pateikimui į VSAKIS ar suveda informaciją į VSAKIS;

4.7. vykdo einamąją finansų kontrolę;

4.8. kaupia, sistemina, analizuoja ir rengia įvairią informaciją pagal apskaitos duomenis;

4.9. pagal kompetenciją rengia ir teikia teisingas ir reikalingas ataskaitas ir kitą informaciją  institucijoms nurodytais terminais;

4.10. pagal savo kompetenciją teikia pasiūlymus ir dalyvauja rengiant taisykles, tvarkas, aprašus ir kitus dokumentus, susijusius su apskaitos politikos pasirinkimu, darbo kokybės gerinimu;

4.11. teikia informaciją, reikalingą Savivaldybės strateginiams plėtros ir veiklos planams sudaryti, įgyvendinti;

4.12. pagal reikalavimus tvarko rengiamus dokumentus, registruoja juos dokumentų valdymo sistemoje ir nustatyta tvarka perduoda į Administracijos ar Seniūnijos archyvą;

4.13. nagrinėja piliečių ir kitų asmenų prašymus, pareiškimus, pasiūlymus ir skundus finansų valdymo ir apskaitos klausimais, rengia atsakymų projektus tam, kad būtų suteikta informacija pagal kompetenciją;

4.14. dalyvauja Administracijos direktoriaus ir Seniūno įsakymu sudarytų komisijų, darbo grupių darbe ir atlieka jų pavestas užduotis, kad būtų įgyvendinti šioms komisijoms ar darbo grupėms suformuoti uždaviniai;

4.15. vykdo Savivaldybės tarybos sprendimais, mero potvarkiais, Administracijos direktoriaus įsakymais pavestas funkcijas bei kitus Administracijos direktoriaus, Skyriaus vedėjo nenuolatinio pobūdžio pavedimus pagal savo kompetenciją, teikia pasiūlymus dėl darbo gerinimo, kad būtų pasiekti Savivaldybės administracijos strateginiai tikslai;

4.16. tvirtina jam priskirtos srities dokumentų kopijas;

4.17. vykdydamas buhalterio pareigas ir kitus pavedimus gali vykti automobiliu po rajono teritoriją ir už jo ribų.