2019 m. birželio 24 d., pirmadienis
Akmenės rajono savivaldybės administracija
Biudžetinė įstaiga
L.Petravičiaus a.2, LT-85132 Naujoji Akmenė
Duomenys kaupiami ir saugomi Juridinių
asmenų registre
Kodas 188719391
Tel. (8 425) 57 133 Faks. (8 425) 56 594
El.paštas info@akmene.lt
Akmenės rajono savivaldybės švietimo darbuotojų stažuotė Lenkijoje ir ČekijojeSpausdinimo versija

2019 m. gegužės  12–18 d. kūrybinio projekto „Lyderių laiko 3“  (toliau – LL 3) septynių žmonių komanda išvyko į stažuotę Lenkijoje ir Čekijoje. Stažuotės tema „Įvairūs mokyklų ir savivaldybių bendradarbiavimo modeliai mokinių mokymosi pažangos užtikrinimo srityje“. Komandą sudarė mokytojos R. Zaveckienė, L. Zdanavičienė, I. Šiurkienė, socialinė pedagogė L. Zubavičienė, darželio auklėtoja L. Numsėdienė, bendruomenės narys V. Juozapavičius ir Švietimo, kultūros ir sporto skyriaus vyriausioji specialistė N. Vaičiūtė-Gabalienė.

Aplankėme 7 ugdymo įstaigas: Punsko Dariaus ir Girėno pagrindinę mokyklą-gimnaziją bei Punsko darželį, Vroclavo 5-ąją mokyklą Lenkijoje, „Myslbekova“ vaikų darželį ir pagrindinę mokyklą Nachodo mieste, „Resslova“ mokyklą Prahoje,  pagrindinę mokyklą Karlovi Varų mieste Čekijoje.

Stažuotės metu mūsų komanda ieškojo atsakymų į pagrindinį klausimą: kaip organizuojamas patyriminis mokymas Lenkijoje ir Čekijoje? Ši informacija mums buvo aktuali, nes ji siejasi su Akmenės rajono LL 3 kūrybinės komandos pokyčio projekto pavadinimu „Patyriminis mokymas Akmenės rajone – kelias į sėkmę“.

Klasės ir darželių grupės yra didelės, talpina 27+3 ugdytinių, tačiau mokymosi rezultatams tai įtakos nedaro. Lankytose mokyklose pamatėme ir išgirdome daug pavyzdžių, kaip vykdomos patyriminės veiklos. Ugdymo įstaigų vadovai pabrėžė, kad mokiniai dalyvaudami šiose veiklose greičiau ir geriau įsimena pateiktą informaciją. Atkreipėme dėmesį į patyriminių veiklų organizavimo formas: stovyklos gamtoje 2 kartus per metus (slidinėjimas kalnuose žiemą, užsiėmimai gamtoje vasarą: iki pietų būna organizuojamos pamokos, o popiet patyriminės veiklos), išėjimas už mokyklos ribų – pamokos įstaigose, kurios yra miesto ribose, konkursų organizavimas kitų mokyklų mokiniams, augalų auginimas ugdymo įstaigų teritorijoje, jų priežiūra (auginamos ne tik uogos ir daržovės, bet ir dilgėlės bei kitokie augalai, su kuriais supažindinami ugdytiniai), integruotos pamokos (geografijos pamokos dėstomos anglų kalba).

Nustebino tai, kad kai kuriose mokyklose ypač daug dėmesio skiriama neformaliajam ugdymui ir jo pasiūlai: kinų kalbos mokymas (ugdymo įstaiga teikianti šią paslaugą pasidžiaugė, kad buvo suorganizuotos jau dvi išvykos į Kiniją), debatų klubas, žurnalistika, ir pan. Kai kuriose ugdymo įstaigose tėvai kas mėnesį moka už neformalius užsiėmimus. Mokyklose vykdomi įvairūs projektai, kurių metu bendradarbiaujama su užsienio mokyklomis, vyksta mokinių mainai, išvykos į kitas šalis. Aplankytų ugdymo įstaigų vadovai pabrėžė, kad pirmoje vietoje yra mokinys, jo poreikiai, todėl akcentuojamas holistinis mokymas ir mokėjimo mokytis kompetencija. Stebėdami ugdymo procesą matėme, kad mokiniai turi susitarimus su mokytojais, žino, kaip elgtis vienoje ar kitoje situacijoje (pamokoje mokomasi apie paukščius, o viena mergaitė guli ant sėdmaišių, tačiau niekas į tai nekreipia dėmesio, ugdymo procesas nenutrūksta). Susidarėme įspūdį, kad siekiant individualios kiekvieno mokinio pažangos, ugdymo įstaigos taiko savus metodus: vienoje iš ugdymo įstaigų atkreiptas dėmesys į tai, kad jei mokinys turi gabumų tam tikram dalykui, jis yra testuojamas ir, tėvams sutikus, jam sudaromas individualus mokymosi planas. Tokiu būdu mokinys mokosi su savo amžiaus vaikais visus dalykus, išskyrus tą dalyką, kuriam itin gabus (jam sudarytas tvarkaraštis taip, kad galėtų to dalyko mokytis su vyresniais mokiniais).

Mūsų komandą domino ir mokytojo vaidmuo bei statusas Lenkijos–Čekijos ugdymo proceso kontekste. Čekijos mokyklų vadovai akcentavo, kad mokytojas yra profesija, o ne gyvenimo būdas. Mokytojai atidirbę darbo valandas laiką leidžia ne mokyklos patalpose, o keliauja į miestą. Mokytojams yra leidžiama ramiai dirbti, kai kuriose mokyklose atsisakyta pamokų stebėjimo, kad nebūtų keliamas papildomas stresas mokytojams ir mokiniams. Mokytoju pasitikima. Mokytojai dalijasi savo patirtimi su kolegomis savo ir kitose mokyklose. Pavyzdinės pamokos yra filmuojamos ir keliamos į mokyklų tinklalapius.

Stažuotės metu kilo daug klausimų, o svarbiausia, kad beveik į visus juos pavyko išgirsti ar pamatyti atsakymus. Ugdymo procesas neturėtų būti įspraustas į rėmus: tiek mokytojai, tiek mokiniai, žinodami savo ir kitų teises bei pareigas, turėtų jaustis laisviau, turėti savus susitarimus, ugdymo procesas organizuojamas remiantis patyriminiu mokymu, daugiau pamokų lauke, už mokyklos ribų. Svarbu, kad į tai įsitrauktų įstaigos administracija (partnerių paieška, patyriminių veiklų tvarkaraščių sudarymas). Mokinys yra pats svarbiausias. Jei rezultatai nesiekia vidurkio arba yra labai prasti, turi dirbti visa komanda, kad išsiaiškintų priežastis, o ne mėtytųsi kaltinimais vieni kitiems mokyklos, savivaldybės ar valstybės lygmeniu. Tėvų vaidmuo ugdymo procese yra nežymus. Kaip jau buvo minėta, mokykla yra pasitikima, todėl tėvai nekontroliuoja ugdymo įstaigų darbo.

 Projekto „Lyderių Laikas 3“ kūrybinės komandos narė Neringa Vaičiūtė-Gabalienė


Facebook
Atgal
Renginių kalendorius
P A T K Pn Š S
27282930310102
03040506070809
10111213141516
17181920212223
24252627282930
Birželis
    2019